Hur ser morgondagens bilägande ut? Suzuki visar vägen.

Från bilägande till att prenumerera på mobilitet.

Suzuki har gjort mängder av fordon, med och utan hjul, både på sjö och land, i många år. Här i Sverige har bilarna vuxit fram lite i skymundan av bilmärken som tar mycket större plats. I ett land där kombibilarna radar upp sig längs både motorvägar och uppfarter, handlar vårt jobb om att göra ett relativt litet bilmärke till ett smart alternativ för fler. Vägen fram går via produkt- och tjänsteutveckling utifrån ett annorlunda sätt att se på bilägande och mobilitet. För dig som gillar det.

Lanseringen av Suzuki Baleno är ett steg på vägen, där själva bilen bara är en liten del av helheten. Både bildligt och bokstavligt talat.




”Upptäck Suzuki Baleno”


Nya Suzuki Baleno är en finurligt stor, liten bil där det finns mycket att upptäcka längs vägen. Men hur står man ut i ett tufft medielandskap med en begränsad budget och en ny bil som till utseendet är svår nog att peka ut på en parkeringsplats?

Med ”självkänsla” som gemensam nämnare med målgruppen lanserar Suzuki en helt ny bil, där bilen för ovanlighetens skull bara är en del av helhetsbilden.


Dessutom hade vi gömt 10 stycken nya Suzuki Balenos runtom i Sverige. Hittade du en av dem så kunde den bli din att använda i ett helt år!

Som hjälp på vägen kunde du sms:a direkt med bilen närmast dig för ledtrådar. ”Upptäck Suzuki Baleno” är därmed ett både bildligt och bokstavligt tema genom lanseringen.



Hur ser framtidens kollektiva resande ut? Samtrafiken leder utvecklingen.

Nästa case

Läs mer